What People Say


plexiglass letters with magnets on facade of art center Beursschouwburg





What People Say
urban outdoor installation: façade signage

plexiglass and ferrit magnets

since 2012 ongoing
at the awning of art center Beursschouwburg
A. Ortsstraat 20-28, 1000 Brussels

On the building’s awning its name is misspelled in eight different ways: beurshowbrug, bourscaubirg, etc. Based on collected pronunciations and spellings by various artists and art-workers, this work shows the challenges of the Dutch word Beursschouwburg in a multi-lingual Brussels context and the creative appropriation of language by its users. With this bottom-up approach the work touches on the essence of an art-center’s identity.

The work had its first appearance in the program 'I Fail Good Expo', October 2012. For the 50 years birthday season of the art center in 2015, the number 50 replaced the letters c and h in golden plexiglass.
The Beursschouwburg keeps the piece after an exhibition for meanwhile 9 years. With their 2015 slogan “unpredictable - unpronounceable” they embraced the concept of a user-related identity in their communication.

A follow-up work is "Colors of Shades" (2019)
in the Marolles, Brussels.

"Ik steek de boulevard Anspach over, wijk uit voor een paar dansende Schotten en zie aan de overkant de Beursschouwburg. Wat is dat? Op de smalle rand van de luifel staat beurshowburg, dan bourscaubirg. Steeds is de naam anders gespeld, wel zeven, acht keer. Wie heeft dat gedaan, eindelijk word je eens van de officiële spelling verlost. (...) Thuis denk ik nog aan de showburg, de caubirg, iets verkeerd begrijpen als norm. Het niet meer verbeteren, nieuwe mogelijkheden, fouten zo laten en onbegrip wordt deugd, ik lach."

K. Schippers: "Voor jou" (2013)



Thanks to Christoph Ragg, Younes Zarhoni, Thomas Laureyssens, timelab Gent, Beursschouwburg

extract of picture by Bram Tack, 2014











 

instrumental compositions & co.

Album

Album NYH